Onze Lessen

Pump

  • Muziek zorgt voor inspiratie, motivatie en fun
  • Je bepaalt zelf de intensiteit van de training
  • Afwisselend en uitdagend door de opbouw van de les
  • Eenvoudig en dus voor iedereen geschikt
  • Je werkt effectief aan je spierconditie, spierversterking en spierversteviging
  • Positief effect op je energielevel en figuur

Fit & shape – BBB/Combi
BBB staat voor Buik, Billen, Benen en ook de rest van het lichaam komt aan de beurt. Een BBB-les begint met een warming-up, waarna er spierversterkende oefeningen worden gedaan voor boven en onderlichaam. Er wordt gewerkt met bijvoorbeeld gewichtjes en/of dynabands. Als afsluiting van de les worden er buikspieroefeningen en een cooldown gedaan. Deze les is geschikt voor jong en oud!

Fit & Shape

Clubjoy Fit & Shape is een zeer complete en gevarieerde les op geweldige muziek van toen en nu. Er wordt op plezierige wijze gewerkt aan onderdelen als kracht, balans, flexibiliteit, conditie en vetverbranding. Het gebruik van diverse materialen geeft een extra dimensie aan de training. Clubjoy Fit & Shape laat zien dat sportiviteit plezier en gezondheid hand in hand gaan!

Spinning
Ook mensen met knie- of rugklachten kunnen baat hebben bij deze fietsles. Het is geschikt voor elk fysiek niveau, dus zowel voor beginners als voor gevorderden. Een gevorderd of beginners uur bestaat dan ook niet bij ons; alle deelnemers zitten door elkaar; je fietst op je eigen fiets, dus je kunt de training aanpassen aan je eigen conditieniveau. De truc van de spinning les is natuurlijk dat, ondanks dat je je eigen tempo bepaalt, je met een groep fietst, les krijgt en je dusdanig “opgezweept” wordt, zodat je het allerbeste uit jezelf haalt.

Body Balance
Is een groepsles waarbij we gebruik maken van de beste bewegingen uit Yoga, Tai Chi en Pilates. Je voelt je lang, sterk, gefocust en kalm. Dit is jouw persoonlijke time-out van stress en spanning uit het dagelijks leven. Daarbij zorgt body balance voor balans en verbetering van de fysieke en mentale conditie.

50+ Les
Het eerste gedeelte van deze les bestaat uit conditionele aerobicsoefeningen (simpele choreografie). Daarna volgt een spiertraining voor het gehele lichaam met behulp van allerlei materiaal: o.a. steps, gewichten & dynabands. Deze lessen zijn zeer gevarieerd. Conditie en de opbouw van kracht staan centraal.

Senioren fitness
Dit is een les op de dinsdagmiddag voor senioren, iedere week is weer een andere les. In het eerste gedeelte gaan we naar de groepszaal voor een spiertraining voor het gehele lichaam, alleen het onderlichaam of alleen het bovenlichaam. Ook besteden we om de zoveel tijd aandacht aan de coördinatie en lenigheid. Na de spiertraining, gaan we met z’n allen terug naar de fitnessruimte voor een cardiotraining, door middel van een programma op de hometrainer, ligfiets, crosstrainer, loopband, stepper.

 

 

Fitness:
Wat gaan we doen? We gaan onder begeleiding van gecertificeerde fitnessinstructeurs in een kleine groep fitnessen. Ook kunt u kennismaken met verschillende groepslessen zoals: Pump, Clubvitaal, BBB/combi en/of Carefitcycle. Wat is ons doel? Er een gezellige ochtend van maken, waarin je nieuwe mensen ontmoet en kennis maakt met de positieve effecten van bewegen. Je kunt ontdekken of fitnessen een activiteit is waar je plezier in hebt en of je eventueel lid wilt worden van een fitnessclub.

Speciale doelgroepen: 

Ook jongeren met een verstandelijke beperking kunnen bij ons terecht in de fitness.

Combi-les Yoga:

Deze groepsles is een combinatie van bodybalance en yoga. Wanneer je wilt ontspannen van alle dagelijkse drukte en stress is deze les een goede uitkomst. We beginnen de les met een tai chi om op te warmen en daarna door met oefeningen waarbij je kracht opbouwt en je lenigheid verbetert en je balans gaat vinden. Dit alles met muzikale ondersteuning. Daarna gaan we de les afbouwen met een aantal yoga oefeningen. En tot slotte een meditatie waardoor je na de les erg kalm en rustig bent.

Hatha Yoga

Een hatha yogales bestaat uit houdingen (asana’s) en bewegingen die worden uitgevoerd op het ritme van de adem, ademoefeningen (pranayama) en ontspanning. Bij hatha yoga gaat het om evenwicht. Balans tussen doen en laten, inspanning en ontspanning. Het woord hatha verwijst daarnaar. ‘Ha’ betekent zon of mannelijke, actieve energie en ‘tha’ maan of vrouwelijke, passieve energie. Hatha yoga brengt balans tussen deze twee: actieve houdingen en bewegingen worden afgewisseld met passieve houdingen of momenten van rust en overgave. zo worden de linker- en rechter hersenhelft in balans gebracht en ontstaat balans in lichaam en geest. Spanningen worden losgelaten en lichaam en geest komen tot rust. Na een hatha yogales ga je met nieuwe energie en ontspannen naar huis!

Als je blijft doen wat je al deed, blijf je houden wat je al hebt.

Door het stijgen van je leeftijd vermindert echter de belastbaarheid van je lichaam.

Trainen bij CareFit4All is je hele lijf leren omgaan met wisselende belastingen en de (fysieke) gevolgen van ouder worden te vertragen.

Bootcamp is buiten (dus lekker in de frisse lucht bij goed- en minder goed weer en is gericht op je hele lichaam, dus lekker afwisselend en veelzijdig.

Bootcamp 1

Is iets voor jou, als je:

  • Houdt van buiten sporten
  • Een tijdje niet gesport hebt en weer wilt instappen
  • Wel wilt sporten maar niet zo nodig (steeds) je grenzen wilt verleggen
  • Je je eigen grenzen kent en -ongeacht wat de anderen doen – mindert of juist net meer doet
  • De trainer tijdens of na de training aangeeft dat het wat jou betreft wel iets meer of minder mag
  • Houdt van gezelligheid van een groep en je daar niet zo nodig steeds ‘de beste’ in wilt zijn

 

Bootcamp 2

Is iets voor jou, als je:

  • Houdt van buiten sporten
  • Er echt wat aan wilt doen om zo lang mogelijk goed in vorm te blijven
  • Weet dat afwisseling belangrijk voor je spieren (en hart) is en je al een redelijke tot goede basisconditie hebt
  • Soms even tot het uiterste gaat en wat spierpijn hebt
  • Je gewoon lekker fit wil voelen en (soms) merkt dat je vooruitgaat
  • Houdt van de gezelligheid van een groep en zo nu en dan samen de uitdaging opzoekt

 

Instructeur:  Dick Kohlweij