Onze Lessen

Pump

  • Muziek zorgt voor inspiratie, motivatie en fun
  • Je bepaalt zelf de intensiteit van de training
  • Afwisselend en uitdagend door de opbouw van de les
  • Eenvoudig en dus voor iedereen geschikt
  • Je werkt effectief aan je spierconditie, spierversterking en spierversteviging
  • Positief effect op je energielevel en figuur
  • Tijdens de ClubJoy Power les verbrand je ongeveer 600 calorieën

BBB/Combi
BBB staat voor Buik, Billen, Benen en ook de rest van het lichaam komt aan de beurt. Een BBB-les begint met een warming-up, waarna er spierversterkende oefeningen worden gedaan voor boven en onderlichaam. Er wordt gewerkt met bijvoorbeeld gewichtjes en/of dynabands. Als afsluiting van de les worden er buikspieroefeningen en een cooldown gedaan. Deze les is geschikt voor jong en oud!

Carefitcycle
Ook mensen met knie- of rugklachten kunnen baat hebben bij deze fietsles. Het is geschikt voor elk fysiek niveau, dus zowel voor beginners als voor gevorderden. Een gevorderd of beginners uur bestaat dan ook niet bij ons; alle deelnemers zitten door elkaar; je fietst op je eigen fiets, dus je kunt de training aanpassen aan je eigen conditieniveau. De truc van de carefitcycle les is natuurlijk dat, ondanks dat je je eigen tempo bepaalt, je met een groep fietst, les krijgt en je dusdanig “opgezweept” wordt, zodat je het allerbeste uit jezelf haalt.

XCO Walking
Deze vorm van sport is voor iedereen toegankelijk. Je traint het hele lichaam, werkt aan je conditie, spierkracht en verbrandt de calorieën optimaal. Een XCO is een buis met daarin een bewegende massa die bij het begin en het eind van iedere beweging een positieve impuls aan de spieren geeft. Tijdens de buitentraining worden lopend en stilstaand met behulp van de XCO’s verschillende oefeningen uitgevoerd voor verschillende spiergroepen.

 

Outdoor Workout
De XCO Walking op de woensdag en vrijdagochtend is bij ons ontwikkeld tot een outdoor workout in de natuur.Tijdens de les mag je nog steeds gebruik maken van de XCO buizen, maar dit is niet verplicht. We maken onderweg gebruik van bankjes, bruggen, paaltjes, alles in de natuur kan gebruik worden voor verschillende oefeningen. De ene week blijven we in de buurt van de sportschool en gaan we naar één van de vijvers in buurt, hier doen we dan voornamelijk oefeningen voor de spieren. De week erna gaan we richting het bos en doen we verschillende oefeningen die je conditie ten goede komen.

Tijdens de lessen wordt er wel gejogd, maar voor ieder niveau is er plek. We blijven als groep bij elkaar, maar toch kan iedereen op zijn of haar niveau sporten.

 

Body Balance
Is een groepsles waarbij we gebruik maken van de beste bewegingen uit Yoga, Tai Chi en Pilates. Je voelt je lang, sterk, gefocust en kalm. Dit is jouw persoonlijke time-out van stress en spanning uit het dagelijks leven. Daarbij zorgt body balance voor balans en verbetering van de fysieke en mentale conditie.

50+ Les
Het eerste gedeelte van deze les bestaat uit conditionele aerobicsoefeningen (simpele choreografie). Daarna volgt een spiertraining voor het gehele lichaam met behulp van allerlei materiaal: o.a. steps, gewichten & dynabands. Deze lessen zijn zeer gevarieerd. Conditie en de opbouw van kracht staan centraal.

Senioren fitness
Dit is een les op de dinsdagmiddag voor senioren, iedere week is weer een andere les. In het eerste gedeelte gaan we naar de groepszaal voor een spiertraining voor het gehele lichaam, alleen het onderlichaam of alleen het bovenlichaam. Ook besteden we om de zoveel tijd aandacht aan de coördinatie en lenigheid. Na de spiertraining, gaan we met z’n allen terug naar de fitnessruimte voor een cardiotraining, door middel van een programma op de hometrainer, ligfiets, crosstrainer, loopband, stepper.

 

 

Pilotgroep
Sporten en bewegen is gezellig, je ontmoet er andere mensen, het is ontspannend en je voelt je lekkerder in je vel. We weten ook allemaal dat sporten gezond is. Maar sporten en bewegen is niet voor iedereen vanzelfsprekend. De Buurtsportcoaches Meedoen willen mensen die nog niet “meedoen” uitnodigen om met ons te gaan fitnessen.

 

Speciale doelgroepen
Fitness voor jongeren met een verstandelijke beperking op de woensdagavond.

Fitness:
Wat gaan we doen? We gaan onder begeleiding van gecertificeerde fitnessinstructeurs in een kleine groep fitnessen. Ook kunt u kennismaken met verschillende groepslessen zoals: Pump, Clubvitaal, BBB/combi en/of Carefitcycle. Wat is ons doel? Er een gezellige ochtend van maken, waarin je nieuwe mensen ontmoet en kennis maakt met de positieve effecten van bewegen. Je kunt ontdekken of fitnessen een activiteit is waar je plezier in hebt en of je eventueel lid wilt worden van een fitnessclub.

Hatha Yoga

Een hatha yogales bestaat uit houdingen (asana’s) en bewegingen die worden uitgevoerd op het ritme van de adem, ademoefeningen (pranayama) en ontspanning. Bij hatha yoga gaat het om evenwicht. Balans tussen doen en laten, inspanning en ontspanning. Het woord hatha verwijst daarnaar. ‘Ha’ betekent zon of mannelijke, actieve energie en ‘tha’ maan of vrouwelijke, passieve energie. Hatha yoga brengt balans tussen deze twee: actieve houdingen en bewegingen worden afgewisseld met passieve houdingen of momenten van rust en overgave. zo worden de linker- en rechter hersenhelft in balans gebracht en ontstaat balans in lichaam en geest. Spanningen worden losgelaten en lichaam en geest komen tot rust. Na een hatha yogales ga je met nieuwe energie en ontspannen naar huis!